Szkolenie dla profesjonalistów
ALEKSANDRA REPLIN - PSYCHOTERAPIA GESTALT
CYKL IX WARSZTATÓW
ZASTOSOWANIE PSYCHOLOGII HUMANISTYCZNEJ W PRAKTYCE ZAWODOWEJ
I - II WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII HUMANISTYCZNEJ GESTALT
Podstawy teoretyczne, metody i zasady Gestalt, zasady budowania relacja JA - TY w TU i TERAZ, kontakt w obszarze emocji, ciała i umysłu, podstawowe pojęcia Gestalt
III WYKORZYSTANIE PSYCHODRAMY I METAFORY
Psychodrama Moreno - odgrywanie jako ponowne przeżycie w bezpiecznej sytuacji oczyszczenia emocjonalnego oraz poznania możliwości reakcji innych osób.
IV RUCH I PRZESTRZEŃ KONTAKTU
Ruch i Taniec integruje psychologię humanistyczną z elementami ruchu autentycznego. Zastosowanie elementów terapii ruchem i tańcem pracy z klientem. Taniec i ruch autentyczny jest sposobem by obraz ciała stał się się dynamicznym twórcą i pośrednikiem kontaktu z wewnętrznym spontanicznym światem.
V STRES I DOŚWIIADCZENIE TRAUMATYCZNE PRACA Z CIAŁEM, EMOCJAMI I UMYSLEM
Poszukanie możliwości na integrację emocji, ciała i umysłu poprzez proces uwalniania ciała z napięć. Autodiagnoza napięć mięśniowych, wtórna traumatyzacja. Zwiększenie kontaktu z ciałem poprzez torowanie oddechu ćwiczenia uwalniające napięcie i przepływu energii
VI PRACA ZE SNEM
Praca ze snem w konwencji Gestalt ,,Zakodowana wiadomość do samego siebie” - funkcja snu w rozwoju, praca z własnym snem, odniesienie treści snu do realnego życia.
VII WYKORZYSTANIE ANALIZY TRASAKCYJNEJ W NURCIE GESTALT
Stany ego, praca z bajką terapeutyczną, twórcze zarządzanie i zmianą skryptów życiowych w nurcie getstalt
VIII PRACA U PODSTAW CZYLI PO ZA OBJAWEM
Wybrane problemy kliniczne - uzależnienia, profilaktyka, zaburzenia lękowe i depresyjne, zaburzenia jedzenia
Praca z klientem opis przepadku
IX OGRANICZENIA I MOŻLIWOŚCI SPEKTRUM OSOBISTEGO WARSZTATU
Podsumowanie cyklu w osobistym i zawodowym kontekście oraz określenie możliwości i ograniczeń w pracy, superwizja pracy zawodowej
ABC PRAKTYKI I TEORII GESTALT
Szkolenie obejmuje udział w VI warsztatach w wymiarze 20 godzin cen jednego warsztatu 350 zł. Jednorazowe dokonanie wpłaty zniżka 10%, dla studentów 15%
Szkolenie skierowane jest dla pedagogów, psychologów, studentów pedagogiki i psychologii oraz osób zajmujących się pomaganiem. Formą pracy jest osobiste zaangażowanie uczestników.
I warsztat: wprowadzenie do teorii gestalt założenia psychologii humanistycznej
II warsztat: komunikacja i jej zakłócenia konstruktywne i twórcze budowanie relacji
III warsztat: budowanie i ochrona granic – asertywność elastycznym narzędziem w kreatywnym funkcjonowaniu
IV warsztat: świadomość siebie i świata jako możliwość autentycznego istnienia w TU I TERAZ
V warsztat: rozumienie człowieka w ujęciu holistycznym: ciało, umysł, emocje zastosowanie psychologii w życiu osobistym i zawodowym
VI warsztat: bioenergia ciała i jego możliwości czyli jak korzystać z zasobów i dbać o siebie .Podsumowanie dotychczasowych doświadczeń i umiejętności.
POMOC PSYCHOLOGICZNA W UJĘCIU GESTALT W PRACY Z KLIENTEM UZALEŻNIONYM
Warsztat 25 godzin wyłącznie dla profesjonalistów. Koszt 350 zł. Dla studentów zniżka 15%
Warsztat adresowany jest do osób, które w pracy spotykają się z klientem uzależnionym lub są zdecydowani poszerzyć własną ofertę zawodową o psychoterapię osób uzależnionych. Specyfika uzależnień wymaga modyfikacji procesu terapeutycznego i w pełni umożliwia psychoterapię metodami gestalt.
Program:
- Fazy uzależnienia klienta a dobór sposobów leczenia, pomocy psychologicznej
- Praca z rodziną klienta
- Ograniczenia, możliwości i pułapki w psychoterapii klienta uzależnionego
- Inne metody wspomagające leczenie uzależnień
- Zawieranie kontraktu z klientem uzależnionym
- Nawroty objawów w leczeniu uzależnień
PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA GESTALT W SZKOLE
Szkolenie obejmuje udział w VI warsztatach w wymiarze 20 godzin cen jednego warsztatu 350 zł. Jednorazowe dokonanie wpłaty zniżka 10%, dla studentów 15%.
Warsztat skierowany jest dla osób pracujących z młodzieżą jak i tych, które w przeszłości zamierzają pracować z młodym człowiekiem
I warsztat: Wprowadzenie do teorii gestalt – dialog, relacja fenomenologia, figura i tło, tu i teraz, biegunowość
II warsztat: Mechanizmy utrudniające kreatywne działanie i korzystanie z zasobów młodemu człowiekowi praca z oporem
III warsztat: Metody pracy – pomoc psychologiczna w zmianie , interwencje – praca indywidualna i grupowa
IV warsztat: Metafora, baśń i sen w pracy z młodym człowiekiem
V warsztat: Konstruktywne interwencje getsaltowskie – konfrontacja pomagająca. Praca z rodzicami
VI warsztat: Budowanie osobistego warsztatu w oparciu o możliwości i ograniczenia